Mnemotechnické pomůcky

10.02.2023

Ze své školy si pamatuji třeba "v jeteli a v prdeli vždycky měkké i" nebo "pomni, abys nezapomněl, že pomněnka se píše m-n-ě". Na mě/mně používám jako mnemotechnickou pomůcku Máňu (dosadíte jméno do věty a Máně = mně, Máni, Máňu = mě). Ale našla jsem věty, které mohou pomoci i v jiných případech (zdroj: web mojecestina.cz). Tak vzhůru do učení!

Slova s -vi na začátku: Vidím viset vidličku na větvi, jak se viklá, povídal vítr vínu, když se vinul přes visutý most.

Slova se skupinou mně: Připomněl zapomnětlivému, aby si vzpomněl na domněnku o pomněnce.

Slova se S na začátku: Sděluji Ti, že než se setmělo, všechny zásoby jsem spotřeboval, do druhého dne jsem je strávil a pak nám to shořelo.

Slova se Z na začátku: Náš pan učitel měl zvláštní způsob zkoušení ze zpěvu, kterým zkoumal náš hlas

Slova s VZ na začátku: Vzpomeň si na můj vzkaz! 

Chudák čeština © Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky